Παρασκευή 4 Απριλίου 2008

Αύξηση έως 100% στα ασφάλιστρα των Ι.Χ.

Σε περίοδο διαδοχικών αυξήσεων στα ασφάλιστρα στον κλάδο αυτοκινήτου που μπορεί να φτάσουν μέχρι και υπερδιπλασιασμό τους, κατά περίπτωση, θα εισέλθει η ασφαλιστική αγορά από 1/1/2009, δήλωσε ο πρόεδρος της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος κ. Φωκ. Μπράβος κατά τη διάρκεια του συνεδρίου της μεσιτικής εταιρείας ΗΒΑ. Αιτία των αυξήσεων των ασφαλίστρων είναι η γνωστή αναπροσαρμογή των ορίων αποζημίωσης που προβλέπει η 5η κοινοτική οδηγία και ουσιαστικά πολλαπλασιάζει τις αποζημιώσεις σε 1.000.000 ευρώ ανά θύμα ή 5.000.000 ευρώ ανά ατύχημα. Η αναπροσαρμογή των αποζημιώσεων έχει απασχολήσει την Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος καθώς τα περισσότερα μέλη στρέφονται προς τη δημιουργία μίας μεικτής πλατφόρμας που να μην επιβαρύνει εξοντωτικά τις επιχειρήσεις. Οπως ενδεικτικά αναφέρουν πολλά στελέχη, εάν για παράδειγμα σε τροχαίο ατύχημα λεωφορείου 50 ατόμων κληθεί ελληνική εταιρεία να αποζημιώσει με 50 εκατ. ευρώ αυτό θα σημάνει αυτομάτως και την έναρξη μεγάλων προβλημάτων ρευστότητας και ενδεχομένως το κλείσιμό της εάν αυτή είναι μικρή. Εξυγίανση Ο κ. Μπράβος επισήμανε ότι ο ασφαλιστικός κλάδος αστικής ευθύνης αυτοκινήτου με την νέα Εποπτική Αρχή θα πρέπει να μπει στη διαδικασία εξυγίανσης η οποία θα επιτρέψει στην αύξηση της φερεγγυότητας. Για να συμβεί αυτό θα πρέπει εκτός από τον αυστηρό έλεγχο των αποθεματικών των εταιρειών να εντοπιστεί και να ελεγχθεί ένας μεγάλος αριθμός ανασφάλιστων οχημάτων που επιδεινώνουν τα προβλήματα των ασφαλιστικών εταιρειών στις περιπτώσεις ατυχημάτων. Μάλιστα, ο κ. Μπράβος τόνισε ότι την προηγούμενη εβδομάδα σε συνάντηση της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών με την ηγεσία του Υπουργείου Δημοσίας Τάξης ζήτησαν σε κάθε κλήση, που δίδεται για τροχαία παράβαση, να αναγράφεται και ο αριθμός του ασφαλιστηρίου συμβολαίου προκειμένου να εντοπίζονται και να διώκονται τα ανασφάλιστα οχήματα. Η είσοδος ξένων ασφαλιστικών εταιρειών στην ελληνική αγορά θα βοηθήσει στην υιοθέτηση αυστηρότερων προδιαγραφών τόσο στις ασφαλίσεις όσο και στους ελέγχους από την εποπτική αρχή με στόχο να παταχθεί ο αθέμιτος ανταγωνισμός που μαστίζει τον κλάδο. Solvency ΙΙ Η εφαρμογή μάλιστα των προτύπων του Solvency ΙΙ αναμένεται να προκαλέσει σημαντικές δυσχέρειες σε αρκετές εταιρείες. Ενδεικτικά, λένε στελέχη του χώρου, ελάχιστες ασφαλιστικές εταιρείες έχουν εξασκηθεί στα διάφορα πιλοτικά προγράμματα που αφορούν τις διάφορες παραμέτρους των προτύπων Solvency ΙΙ. Τέλος, η Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών φαίνεται διατεθειμένη να επικοινωνήσει με το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να ρυθμιστούν οι εκκρεμότητες που αφορούν τη φορολογική ερμηνεία για την αξία των ακινήτων των ασφαλιστικών εταιρειών. «Φωτιά» στα ασφάλιστρα Αιτία των αυξήσεων των ασφαλίστρων είναι η γνωστή αναπροσαρμογή των ορίων αποζημίωσης που προβλέπει η 5η κοινοτική οδηγία και ουσιαστικά πολλαπλασιάζει τις αποζημιώσεις σε 1.000.000 ευρώ ανά θύμα ή 5.000.000 ευρώ ανά ατύχημα. O ασφαλιστικός κλάδος αστικής ευθύνης αυτοκινήτου θα πρέπει να μπει στη διαδικασία εξυγίανσης η οποία θα επιτρέψει στην αύξηση της φερεγγυότητας. Για να συμβεί αυτό θα πρέπει εκτός από τον αυστηρό έλεγχο των αποθεματικών των εταιρειών να εντοπιστούν τα ανασφάλιστα Ι.Χ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: