Σάββατο 29 Μαρτίου 2008

To «μακελειό» των τροχαίων ανησυχεί την ασφαλιστική βιομηχανία

Πολυεθνικές εταιρίες κρίνουν «επικινδύνους» τους Έλληνες οδηγούς και ασύμφορη την ασφάλισή τους με τα σημερινά δεδομένα.
Σάββατο, 29 Μαρτίου 2008
Σήμα κινδύνου και για την ασφαλιστική βιομηχανία εκπέμπει το «μακελειό» των τροχαίων στους ελληνικούς δρόμους ,αφού όπως προκύπτει από τα τελευταία στοιχεία η άγνοια των κινδύνων της οδήγησης από τους Έλληνες οδηγούς αφήνει κάθε χρόνο 3.500 νεκρούς 10.000 τετραπληγικούς, 45.000 τραυματίες και 2.500 μικρά παιδιά με μόνιμες αναπηρίες. Το πρόβλημα αυτό πέρα από την καθαρά κοινωνική του διάσταση έχει δημιουργήσει έντονες ανησυχίες στους επαγγελματίες της ασφάλισης οι οποίοι κινητοποιούνται προς την κατεύθυνση της ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης της κοινής γνώμης και των οδηγών
Μάλιστα όπως προκύπτει και από εκτιμήσεις ,αλλά και τα μερίδια της αγοράς στην ασφάλιση του αυτοκινήτου πολυεθνικοί όμιλοι που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα αποφεύγουν να κάνουν επιθετικές πολιτικές τιμών στα ασφάλιστρα του αυτοκινήτου ,καθώς θεωρούν τον κλάδο ασύμφορο.
Στα πλαίσια της ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης των πολιτών πάνω στο θέμα της οδικής ασφάλειας ο Σύνδεσμος Εκπροσώπων και Στελεχών Ασφαλιστικών Εταιριών (ΣΕΣΑΕ), διοργάνωσε πρόσφατα εκδήλωση σε κεντρικό ξενοδοχείο των Αθηνών, με κύριο εισηγητή τον οδηγό αγώνων Τάσο Μαρκουίζο, και τον γνωστό βετεράνο οδηγό Ιαβέρη.
Χαρακτηριστική για την σημασία τους θέματος ,αλλά και την έκταση του προβλήματος είναι η επισήμανση του πρόεδρου του ΣΕΣΑΕ Θάνου Μελακοπίδη ο οποίος τόνισε ότι «η οδική ασφάλεια είναι ένα εθνικό θέμα, το οποίο απασχολεί τους ασφαλιστές, όχι μόνον ως πολίτες, αλλά και ως επαγγελματίες ενός κλάδου που έρχεται σε επαφή με τα αποτελέσματα της οδικής ανασφάλειας».
Από την πλευρά του ο οδηγός αγώνων αυτοκινήτου κ. Μαρκουίζος, ανάφερε , μεταξύ άλλων, ότι:
Ενώ σε όλη σχεδόν την Ευρώπη τα θύματα από τροχαία ατυχήματα μειώνονται (από 14%-45%), στην Ελλάδα αυξάνουν και η αύξηση αγγίζει σε ποσοστό το 60%.
Το 82% των ατυχημάτων συμβαίνουν με ταχύτητα μικρότερη από 60 χλμ. την ώρα και σε απόσταση μικρότερη από 40 χλμ. από το σπίτι μας.
Νέα όρια υποχρεωτικής ασφαλιστικής κάλυψης και «εκτίναξη» των ασφαλίστρων
Ενώ το θέμα των πολλών και αυξανόμενων τροχαίων ατυχημάτων προβληματίζει την ασφαλιστική Βιομηχανία οι Έλληνες οδηγοί και κάτοχοι αυτοκινήτων αναμένεται να βρεθούν προ εκπλήξεων όσον αφορά το κόστος των ασφαλίστρων του αυτοκινήτου.
Στα πλαίσια της αναπροσαρμογής των κατωτάτων υποχρεωτικών ορίων σύμφωνα με κοινοτική οδηγία εντός των επόμενων εβδομάδων η νεά Εποπτική Αρχή για την Ιδιωτική Ασφάλιση αναμένεται να ανακοινώσει νέα κατώτατα όρια ασφαλίσεων για τις σωματικές βλάβες και τις υλικές ζημίες. Σήμερα, οι κατώτερες υποχρεωτικές καλύψεις προβλέπουν 500.000 ευρώ για τις σωματικές βλάβες και 100.00 ευρώ για τις υλικές ζημιές ανά τροχαίο.
Με την νέα ρύθμιση που αναμένεται και θα ισχύσει από το 2009 σε ό,τι αφορά τις υλικές ζημιές τα όρια θα αναπροσαρμοστούν στα 500.000 ευρώ ανά τροχαίο ατύχημα, ενώ όσων αφορά τις σωματικές βλάβες συνεχίζεται ένα παζάρι μεταξύ της Επιτροπής και της Ένωσης των Ασφαλιστικών Εταιριών.
Η πρόταση της Ένωσης είναι να οριστεί το υποχρεωτικό όριο για τις σωματικές βλάβες στο 1 εκατ. ευρώ, ανά θύμα τροχαίου. ενώ οι πολυεθνικές ασφαλιστικές πιέζουν για αύξηση στα 5 εκατ. Ευρώ.
Και στις δύο περιπτώσεις, όποια και αν είναι η απόφαση της Επιτροπής αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι από το 2009 τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου κύρια στις εταιρίες χαμηλού ασφάλιστρου θα εκτιναχθούν στα ύψη Γιάννης Χαρονικολάου

jharonikolaou@asfalisinet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: